امروز شجریان و گوگوش و گلشیفته و فردا...

شاید بیشتر خودمان مقصر باشیم . شاید خیلی چیزها، مثل همین مورد عکس شجریان و گوگوش ، برهنه شدن گلشیفته امری طبیعی باشد . اگر چه ته دلمان احساس سوزش کردیم و ربنّا در ضمیر ناخود آگاه صوتی ما هم در میان اصوات دیگر شروع به کم رنگ شدن نمود و غیرت ایرانی ما با دیدن تصویر برهنه گلشیفته آزرده شد.

نه شاید ، که قطعاً خودمان مقصریم ....
برای اولین بار ، سالهای گذشته ، دهه هفتاد ، وقتی فیلمساز مورد علاقه ام ، که تنش به خاک جبهه خورده بود و بوی آن خاک مقدس در فریم به فریم فیلم هایش پیچیده بود ، وقتی فیلمی ساخت که خانمی در آن بازی می کرد که بیشتر عروسک بود تا بازیگر ، در آن زمان و آن مقطع ، یادم می آید توی خوابگاه ، زمان دانشجویی ، به دوستانم گفتم :
کمرمان شکست !
چیزی که در ذهن ساخته بودم ، با شایعاتی که پخش شده بود ، مثل شیشه درمصاف سنگ خرد شد .
بعدها خیلی چیزها عوض شد .
سالهای بعد ، زمانی که فوتبالیستهای رفته به جام جهانی ، به جای فاتحان خرمشهرو آبادان ، با هلی کوپتر در ورزشگاه آزادی پیاده شدند و مورد استقبال عجیب و غریبی قرار گرفتند ، نوع دیگری از این اشتباه و قصور کلید خورد.
قهرمانانی پر ادعا و از درون تهی که هنوز مصاحبه های آبکی آنها در ورقه های کاهی مجلات زردکدر نشده ، فیلم های آنچنانی آنها در محافل شبانه و پارتی ها دست به دست گشت و نشان داد که بعضی ها ظرفیت شهرت را ندارند و دل سپردن مردم به آنها ، دل سپردن به سراب بود و چه سرخوردگی های عجیبی که ایجاد نگشت !!

نه آن آقا مقصر بود و نه اینها ، آن زمان من مقصر بودم که دل سپردم و مردم که بواسطه سطحی نگری به عده ای دل سپرده بودند ، و این چرخه ادامه داشت و ادامه دارد .

مثال فراوان است و دراین میان ، حکایت شجریان و گلشیفته ، حکایت دیگری نیست ...
شاملو با آن ابهت شاعرانه اش و شعرهای اجتماعی و سیاسی خاص خود ، وقتی در اوآخر زندگی ، (آیدا در آینه ) را سرود ، در ذهن خیلی ها ، خرد شد .

مخملباف ، ظرفیت 4 تا کف و سوت و هورا را نداشت و بجای روستاهای محروم کشورش ، در افغانستان مدرسه ساخت و آخر ، سر از جرس در آورد و مانند گاوی نه من شیرده عمل کرد ...

خیلی ها هنوز فیلم ها و قصه های اولیه او را در حوزه هنری به یاد دارند و از امروز او با تهوع یاد می کنند .
برای همین حکایت شجریان و گلشیفته ، حکایت دیگری نیست .
بد و خوب خانم فائقه آتشین به خودش بر می گردد اما در نگاه مردم ، گوگوش آواز خوان و رقاص کاباره ها و فیلم های فارسی و اکنون کنسرت های آن ورآبی هست .

شجریان با یک ربنای قدسی ، در ذهن مردم ایران جاودانه شده بود و هر چه بعد از آن خواند ، اگر چه حتی از او بهترهم پیدا می شد و صدایش شینده می شد ، باز او همیشه استاد و متفاوت بود . حتی در قضیه فتنه 88 با آنهمه خطای فاحش ، خیلی نوک حمله به سوی او نشانه نرفته بود که با این عکس ، تیر خلاص را به خودش شلیک کرد .

خواننده جوانی بنام شادمهر عقیلی با ترانه های زیبایش ناگهان به اوج رسید ، اما دلش برای رقصیدن با چند دخترک و توی لجن وول خوردن می لرزید!!
اشاره ام به یکی از ویدئو موزیک های اوست که در لجن می غلتید !!
خب به آرزویش رسید و رفت آنور آب و میان آن که خیل عظیم خواننده های رنگاوارنگ گم شد و دیگر هیچ اسمی از او نیست .

شاید آقای شجریان ، اینهمه سال ، دلش لک زده بود و پنهان کرده بود و اکنون آیدا درآینه اش را سرود و گلشیفته هم اینهمه سال برهنگی را با شرمنده گی پوشانده بود !

اما این دیگر شاید نیست ، به قطع ما خودمان مقصریم که از کسانی که ظرفیت درونی ندارند ، در ذهن خود قهرمان می سازیم و دل می بندیم و با دیدن با طن واقعه ای شان ، دل شکسته می شویم ...

 

پاورقی با عکس :

هانیه توسلی بازیگر سینما در گفتگو با یک مجله ، با توصیف احساسات فراوان ناشی از نگهداری یک حیوان همچون گربه ، گفت: من وقتی خیلی خسته ام و به خانه می آیم، یک بچه گربه را بغل می کنم و احساس می کنم مثل یک فیلتر عمل کرده و انگار محبتش به من بر می گردد ! وی در پاسخ به سوال خبرنگار این مجله درباره اینکه مگر بچه انسان نیز این حس را به مادر نمی دهد، در مقایسه ای عجیب و استدلالی قابل توجه می گوید: بچه مسئولیت دارد، وقتی بزرگ می شود یک آدمی می شود مثل ما ولی گربه شبیه ما ریاکار و دودوزه باز نمی شود !


 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 947
بازدید ماه : 2985
بازدید کل : 74779
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket